Szegedi Tudományegyetem Ahol tudás és szándék találkozik

Tudásportál  --  Tudásportál  --  Hírek  --  2014

E-kereskedelmi trendekről tartottak előadást a GTK-n

A jelenlegi és várható internetes marketingszokásokról beszélt a CIB ECOdemia Nyári Egyetemén Révész Balázs, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatója.

140718Revesz_Balazs_ea06A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a CIB Bank Zrt. közös szervezésében a marketinget, az innovációt és a gazdasági potenciált középpontba helyező nyári iskolának adott helyet a GTK épülete. A CIB ECOdemia Nyári Egyetem célja elsősorban Szeged, illetve a Dél-alföldi Régió vállalati vezetői számára történő értékteremtés. Az aktuális gazdasági, gazdaságpolitikai és vállalati trendek bemutatása mellett kiemelt fontosságú a vállalati szereplők közötti interakció lehetőségének megteremtése, a meglévő tapasztalatok új ismeretekkel történő gazdagítása. A négyrészes programsorozatot 2014. július 17-én Révész Balázs egyetemi docens, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatójának előadása zárta.


Révész Balázs témájául az e-kereskedelmet választotta, lévén saját bevallása szerint közel 15 éve foglalkozik az internet és a marketing világával. Előadása elején röviden kitért arra, hogy miként is változott az internetezők köre hazánkban. Míg a 2000-es évek előtt többnyire a felnőtt, értelmiségi férfiakat sorolták ebbe a kategóriába a kimutatások, mára már a magyar lakosság több mint fele rendszeresen internetezik (a két nem közel azonos részt képvisel), és nem csak a fiatalok, de a nyugdíjasok is. – Bár ez az arány ígéretesnek tűnik, az európai átlaghoz képes még így is le vagyunk maradva – hűtötte le a kedélyeket Révész Balázs, hozzátéve, hogy a nyugati trendekben az internetezők 69%-a használja a világhálót vásárlásra és pénzköltésre.


– Miért is éri meg online vásárolni? – tette fel a kérdést az előadó, elárulván, a közvélemény-kutatások alapján a következő válaszok adhatóak: mert kényelmesebb, nincs akkora tömeg, ráadásul olcsóbb is. Sokan azonban tartanak az olyan vásárlási formától, ahol a kosárba rakás előtt nem fogható meg kézzel a termék, nehézkesen lehet reklamálni (főleg ha a feladó külföldön van), nem is beszélve arról, hogy fennáll az adatokkal vagy a termékkel való visszaélés veszélye. Révész Balázs ezután arról beszélt, hogy a mi szükséges a hirdető részéről, hogy sikereket érjen el. Ide olyan tényezők sorolhatóak, mint az értékajánlat és egy működőképes bevételi modell meghatározása, a piac lehetőségeinek felmérése, a versenykörnyezet ismerete, valamint egy hosszú távú stratégia kidolgozása.


ECOdemia_Dr._Revesz_Balazs_eloadasa_2014._julius_18._GTK_galeria
E-kereskedelmi trendekről tartottak előadást a GTK-n - GALÉRIA


Ezt követően a különböző e-kereskedelmi trendekről esett szó. Ezek közé tartoznak például a vásárló személyiségére szabható ajánlatok (azt kínálni az embereknek, amit szeretnének), a mobileszközökön történő hirdetések, az okostelefonos szokásokhoz való alkalmazkodás, a QR-kódok használata, továbbá a marketing bevetése a közösségi médiákban. Ez utóbbi egy tág kategória, amelybe minden olyan internetes felület beletartozik, ahol a közösség nagyfokú tartalomgenerálást végez. Éppen emiatt sokkal hatékonyabban lehet megszólítani az embereket, és könnyebb becélozni a célközönséget.


– Nehéz megmondani, hogy merre tart a világ – jelentette ki Révész Balázs a jövő lehetőségei, irányai kapcsán, ám amerikai piackutatásokra támaszkodva azt a jóslatot tette, hogy 2020 környékén a média-, sport- és elektronikai cikkek online megvásárlása drasztikusan meg fog nőni, ám az élelmiszer-vásárlásban továbbra is tartani fogja magát az a szokás, hogy az emberek saját szemükkel vizsgálják meg akarnak venni.

Korábban írtuk:

„A marketingben nincs globalizáció”
Az ELI-ALPS gazdasági hatásai – kitörési pont lehet a lézerközpont
Járai Zsigmond előadásával nyitott az ECOdemia az SZTE-n


Őszi Tamás

 uszt_logo_rgb Infoblokk3_ESZA_egyes

DSC_2768_230x154.png

Rendezvénynaptár *

  • Szorgalmi időszak 2023/2024/2
    február 12. - május 18.
  • Education period 2023/2024/2
    február 12. - május 18.
  • Szorgalmi időszak a 2023-2024/2. félévben
    február 12. - május 18.
  • Szorgalmi időszak
    február 12. - május 18.
  • 2023/2024-II. félév Szorgalmi időszak
    február 12. - május 18.