2020. november 24., kedd English version

Egyetemi tanrend

*Tanrendi kereső

Kérjük, írja be a keresett adat (kurzuskód címe, kódja, oktató, tanszék, szak vagy képzési program neve) első betűit.

Részletes keresési feltételek

Felfed / Elrejt

Kurzuskód-adatlap

Ciklus:
2017-2018-1
Kurzuscím:

PhD Sociopragmatics

Kurzuskód:
PhDANGALX-125-1
Kurzus típusa:
_Szeminárium, _Gyakorlati jegy
Mikor:
Hol:
Tantárgy:
PhDANGALX-12, Theoretical courses
Tárgyelem:
PhDANGALX-12, Sociopragmatics
Óraszám:
heti 2.00
Kreditek száma:
5
Maximális létszám:
nincs korlát
Speciális jelzők:
konfirmálandó
Leírás:
The course presents an overview of the scope of contemporary pragmatics, covering key concepts and topics of pragmatic theory and practice that range from pragmalinguistics to sociopragmatic. The course topics include: (1) theoretical and conceptual foundations of pragmatics; (2) indexicality and reference; (3) speech acts and (in)directness; (4) Gricean pragmatics; (5) conversation analysis (private vs. institutional settings); (6) (im)politeness and conflict; (7) cross/intercultural pragmatics; (8) developmental and interlangauge pragmatics; (9) pragmatics and gender; (10) pragmatics and gesture; (11) pragmatics and discourse; and (12) methods and tools: approaching pragmatic data.

A list of readings:
Bardovi-Harlig, K. and B. Hartford (eds.), 2005, Interlanguage Pragmatics: Exploring Institutional Talk. Mahwah, NJ: Erlbaum
Bousfield, D., Impoliteness in Interaction. 2008, Amsterdam/Philadelphia, PA: John Benjamins.
Bublitz, W. and N. R Norrick (eds.), 2011, Foundations of Pragmatics. Berlin/Boston: De Gruyter Mouton.
Christie, Ch., 2000, Gender and Language: Towards a Feminist Pragmatics. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Gunter, Senft. 2014. Understanding Pragmatics. London: Routledge
Horn, L.R. and G. Ward (eds.), 2004, The Handbook of Pragmatics. Oxford: Blackwell.
Leech, G.N., 1983, Principles of Pragmatics, London: Longman
Levinson, S.C., 1983, Pragmatics, Cambridge: Cambridge University Press
Linguistic Politeness Research Group (ed.), 2011, Discursive Approaches to Politeness. Berlin, Boston: Mouton de Gruyter,
May, J. 1994, Pragmatics. An Introduction, Oxford: Basil Blackwell
Noveck, I. A. and D. Sperber, (eds.), 2004, Experimental Pragmatics. New York: Palgrave Macmillan.
Puetz M. and J. N. van Aertselaer (eds.), 2008, Developing contrastive pragmatics: Interlanguage and cross-cultural perspectives. Berlin/New York: Mouton de Gruyter.
Spencer-Oatey, H. (ed), 2000, Culturally Speaking: Culture, communication and Politeness Theory. London: Continuum.
Terkourafi, Marina, 2011, The pragmatic variable: Toward a procedural interpretation, Language in Society 40: 343–372.
Thomas, J., 1995, Meaning in Interaction, London: Longman
Verschueren, J. and J.-O. Östman (eds.), 2009, Key Notions for Pragmatics. Amsterdam: John Benjamins.
Verschueren, J., 1999, Understanding pragmatics, Arnold
Yule, G., 1996, Pragmatics, Oxford: Oxford University Press

Képzésfüggő adatok:
Utolsó frissítés dátuma: 2017.04.07. 12:52

Súgó

 
Ezen az oldalon az egyetem ETR tanulmányi rendszerében meghirdetett kurzusok közt kereshet és böngészhet. Az ETR-ből az adatok időszakosan kerülnek áttöltésre, ennek időpontját az „Utolsó frissítés dátuma” szövegnél ellenőrizheti. Fontos, hogy csak azok a képzések, szakok, oktatók stb. jelennek meg itt, amelyekhez (akikhez) az adott félévben már történt az ETR-ben kurzushirdetés. A teljes egyetemi szakkínálatról a felvi.hu oldalain, vagy az egyes karok honlapján tájékozódhat.
 
Először az egyetemi félévet kell kiválasztania, ez az oldal tetején a „… félév ETR-tanrend” felirat melletti balra <<<, ill. jobbra >>> mutató hármas nyílhegyekkel lépegetve lehetséges. Magán a feliraton való kattintás az oldalt alapállapotba állítja.
 
A „Tanrendi kereső” mezőbe írt szöveggel általános keresést végezhet egy lépésben a képzési programok, kurzuskódok, oktatók, szakok és tanszékek közt.
 
Ha a „Részletes keresési feltételek” dobozt a jobbra mutató kettős >> nyílheggyel kinyitja, akkor több szempontú keresést indíthat, ha a megfelelő mezőkre való kattintás után megjelenő listákból a kívánt tételeket (feltételenként egyet) kiválasztja. A lekérdezéshez kijelölt szempontokat a „Kiválasztott keresési feltételek” rész után ellenőrizheti.
 
A „Tanrendi böngésző” részben keresés nélkül, rendezett listákat áttekintve tájékozódhat a féléves tanrendben. A böngészést több kiinduló szempont szerint lehet elkezdeni (oktatók, szakok, képzési programok, tanszékek, ill. karok).
 
A böngésző és a kereső többoszlopos eredménylistái általában a különböző oszlopok szerint átrendezhetők: ehhez a megfelelő oszlopnévre kell kattintania (egyszer az emelkedő, kétszer a csökkenő sorrendhez). Az aktuális rendezettséget a fel- vagy lefelé mutató kettős nyílhegy mutatja az oszlopnévben.
 
A listák sorainak a végén található jobbra mutató kettős >> nyílhegyek rendszerint a megfelelő adat ETR-beli nyilvános adatlapját mutatják meg. Az ezen való továbblépés esetén előfordulhat, hogy egy link már védett, nem nyilvános oldalra vezet, ilyenkor az ETR-es bejelentkező képernyő jelenik meg. Ekkor vagy lépjen vissza a böngészője megfelelő gombjával, vagy jelentkezzen be az ETR-be, ahol az adatlekérést a védett oldalakon is folytathatja.
 
A „Képzési programok szerinti kurzuskódlista” képernyőn két adat rövidítetten kerül megjelenítésre. Ezek feloldása:
Képzési forma (szint)
 
Tagozat
0
Nem releváns
 
E
Esti
A
Alapképzés
 
K
Képzőhelyen kívüli
B
Bachelorképzés
 
L
Levelező
E
Egységes osztatlan képzés
 
N
Nappali
F
Felsőfokú szakképzés
 
T
Távoktatás
K
Kiegészítő alapképzés
 
 
 
M
Mesterképzés
 
 
 
P
Doktori képzés
 
 
 
S
Szakirányú továbbképzés
 
 
 
X
Egyéb képzés
 
 
 
 
Bezár