Csóka Ildikó oktatási dékánhelyettes az avatás alkalmával elmondta, a kar eddig nem rendelkezett olyan oktatóhellyel, ahol a hallgatók kipróbálhatták volna magukat, milyen lesz a munkájuk, amikor be kell állni a tára mögé, nézni a számítógépet, a receptet, és kapcsolatot teremteni a beteggel.

|
A korábbi könyvtár helyén alakították ki a tangyógyszertárat. Fotó: Segesvári Csaba
|
A tangyógyszertár lehetőséget teremt a helyzet szimulálására, így a kötelező gyakorlataik során már nem lesz szokatlan a leendő gyógyszerészeknek a találkozás a páciensekkel.
Az ötéves gyógyszerészdoktori képzés során a hallgatók két nyáron egy-egy hónapot gyógyszertárakban töltenek, az államvizsga előtt pedig féléves kötelező gyakorlaton vesznek részt – egy hónapot kórházi, ötöt pedig közforgalmú patikában. A külső gyakorlóhelyeken azonban oktatógyógyszerészek foglalkoznak a diákokkal, akik már élesben betegekkel találkoznak. A tangyógyszertárban – ahol minden körülmény adott a kiscsoportos foglalkozásokra, hiszen egy órán legfeljebb húszan vesznek részt – oktatók játsszák el a páciens szerepét – közölte az egyetemi docens.
A hallgatók először másodéves korukban kerülnek be órai keretek közt a tangyógyszertárba, amikor a Kommunikáció a gyógyszerészi gyakorlatban című kurzus keretein belül sajátítják el, miként kell kapcsolatot teremteni a betegekkel. A gyógyítás napjainkban egyre inkább emberközpontúvá válik, fontos a beszélgetés a páciensekkel, de a nem verbális kommunikációra, a testbeszédre is oda kell figyelni. A diákok később a Soós Gyöngyvér professzor asszony vezette Gyógyszerészi gondozás tantárgy keretei között folytatják a munkát a tanpatikában, melyet nem titkoltan a jogi kar szimulációs tantermének mintájára és ötlete alapján hoztak létre.
Fülöp Ferenc, az SZTE GYTK dékánja közölte, a tangyógyszertárat mintegy hétmillió forintból – részben egyetemi, részben kari forrásból, alapítványi támogatásból – alakították ki. A hatszáz hallgatót oktató kar életében nagyon fontos a gyakorlati képzés színvonalának folyamatos javítása, hogy a leendő gyógyszerészek, minél jobban elsajátíthassák a hivatásukhoz szükséges készségeket – hangsúlyozta az akadémikus.
F. J.