2024. április 26., péntek English version
Archívum  --  2005  --  22. szám - 2005. december 5.  --  Hangsúly
Az Aranyág Alapítványt 1995-ben a TMA Film Kft. alapította azzal a céllal, hogy adományokat gyűjtsön és támogatásokat juttasson el a magyar gyermekegészségügy részére. Az alapítvány célja a beteg és mozgássérült gyermekek egészségi állapotának javítása, gyógyulásuk elősegítése, ápolási helyeik felszerelésének korszerűsítése. Az Aranyág Alapítvány adománygyűjtő műsorokat szervez a médián keresztül. A Magyar Televízióban egy évben kétszer, anyák napján és a karácsony előtti napokban élő műsorban próbálják megszólítani a lakosságot, felhívni az emberek figyelmét a rászorulókkal való törődés fontosságára. A két műsor közötti időszakban érkezik be az alapítvány éves forgalmának körülbelül a 45 százaléka. Az alapítvány támogatásához pályázati úton juthatnak hozzá a rászoruló intézmények.
A karitatív céllal segítséget kérő televíziós műsoroknak – mint amilyen a Magyar Televízióban az Aranyág – Európa fejlettebb országaiban is nagy sikere van. A BBC „Children in Need”, az olasz TV „Trenta Ore per la Vita” vagy az osztrák ORF „Licht im Dunkel” című programjai hasonló módon szólnak azokhoz, akik az ottani gyógyításra szorulók ügyéért hajlandóak áldozni.
Az elmúlt években az országos műsorok mellett a helyi televíziók regionális adások kereteiben is szerveztek gyűjtést. A helyi programok konkrét célja is gyermekgyógyászati eszközök vásárlásának elősegítése volt a régióban működő kórházak, gyermekintézmények számára. Így az adományozók közvetlenül tapasztalhatják, hogy támogatásuk célba ér. Sikeres vidéki Aranyág-tévéműsorok valósultak meg Szegeden, Kiskunhalason, Pápán, Egerben, Pécsett és Kaposváron, melyek során a helyi egészségügyi intézmények összesen körülbelül 14 millió forint támogatást kaptak. Az alapítvány 1995 és 2003 decembere között kiutalt támogatásának összege közel 365 millió forint. A 2004-es adatok szerint az alapítvány éves összes bevétele közel 83 millió forint.
Az Aranyág kiemelkedő támogatói a Henkel Magyarország Kft., amely 1998-tól jutat el adományokat, eddig összesen 30 millió forint értékben. A Tesco 2004-ben 20 millió forintot adományozott. A legnagyobb támogató a Kraft Foods Hungária Kft. A Milka forgalmazója eddig 35 millió forinttal járult hozzá a beteg gyermekek megsegítéséhez az évek során.

DSC_6710_230x154.png

Címkék

Hírek, aktualitások *

Rendezvénynaptár *

  • Szorgalmi időszak 2023/2024/2
    február 12. - május 18.
  • Education period 2023/2024/2
    február 12. - május 18.
  • Szorgalmi időszak a 2023-2024/2. félévben
    február 12. - május 18.
  • Szorgalmi időszak
    február 12. - május 18.
  • 2023/2024-II. félév Szorgalmi időszak
    február 12. - május 18.

Gyorslinkek

Bezár