2024. március 28., csütörtök English version
Archívum  --  2006  --  2. szám - 2006. februás 13.  --  Egyetemi élet
Környezet- és nanotechnológiai tudásközpont az SZTE-n
Február első hetében aláírták a Szegedi Tudományegyetem Környezet- és Nanotechnológiai Regionális Egyetemi Tudásközpont konzorciumi szerződését. A Dél-Alföldi régió életminőségét javító integrált rendszerek fejlesztése nevet viselő projekt 1,6 milliárd forintos költségvetését 1,2 milliárd forinttal támogatta a Kutatás-fejlesztési Pályázati és Kutatáshasznosítási Iroda – hangzott el a konzorciumi szerződés aláírása alkalmából tartott sajtótájékoztatón.
A hároméves konzorcium vezetője a Szegedi Tudományegyetem, a projektvezető Szabó Gábor, az egyetem rektora, tudományos igazgatója Kiricsi Imre, az egyetem kémiai tanszékcsoportjának tanszékvezető professzora, menedzserigazgatója pedig Buzás Norbert, a Szegedi Tudományegyetem innovációs igazgatója.
A program célja, hogy öt alprogram keretében a környezettudomány és a nanotechnológia területén olyan megoldásokat és eszközöket dolgozzon ki, amelyek mérhető javulást eredményeznek a környezet minőségében, a regionális ipar fejlesztésében, az itt élő emberek egészségében – mondta Szabó Gábor.
A program környezettechnológiai fókuszában a hulladékkezeléssel és –gazdálkodással kapcsolatos alkalmazásorientált problémák mellett a környezeti monitoring rendszerek kialakítása áll – tudtuk meg Kiricsi Imrétől. A professzor hozzáfűzte: „A nanotechnológiai kutatások területén a program olyan funkcionális anyagok kifejlesztését tervezi, amelyek a többi alprogramban is alkalmazhatóvá válnak”.
Az egészség-alprogram elsősorban népegészségügyi problémákat vizsgál, egyik kutatási területe a környezetbe illő részecskék humán egészségtani vonatkozásainak megfigyelését helyezi előtérbe, fejtette ki Kiricsi Imre.
Szabó Gábor rektor kiemelte: olyan felsőktatási intézményre, amely ilyen alkalmazott kutatási potenciállal rendelkezik, érdemes jelentkezni, ugyanis azok a tudományos eredmények, amelyek a tudásközpontok tevékenysége révén születnek, óhatatlanul beépülnek az oktatásba, és ami legalább ilyen fontos, a doktori képzésbe.
P. Zs.
Bezár