Óvodapedagógus alapszak
A 6 féléves képzés célja olyan pedagógiai szakemberek kibocsátása, akik elméletileg megalapozott ismeretek, készségek és képességek birtokában alkalmasak az óvodai nevelés feladatainak ellátására, az óvodáskorú gyermek személyiségfejlődésének elősegítésére, a sajátos igényű és a hátrányos helyzetű gyermekkel való egyéni bánásmódra, a családdal való együttműködésre, az élményszerű óvodai életmódszervezés megvalósítására. A képzés speciális jellegéből adódóan a végzett a sajátos igények kielégítésére szolgáló óvodákban és szervezetekben is dolgozhat.
Tanító alapszak
A 8 féléves képzés célja olyan pedagógusok kibocsátása, akik alkalmasak az iskola 1–4. osztályában valamennyi, az 1–6. osztályban legalább egy műveltségi terület oktatási-nevelési feladatainak ellátására. A nemzetiségi szakirányt választó tanítók képesek az 1–6. osztályban a nemzetiségi anyanyelvi nevelésre, az 1–4. osztályban magyar nyelven minden műveltségi terület, valamint a nemzetiségi nyelven oktatott tárgyak tanítására. A szakon mindenekelőtt az iskolák számára képeznek tanítókat, nemzetiségi tanítókat. Ezeken túlmenően a tanítói végzettség egyrészt a közoktatási intézményekben egyéb pedagógus munkakörök, másrészt a pedagógiai szakszolgálatnál meghatározott munkakörök betöltésére jogosít. A nemzetiségi tanítói szakképesítéssel rendelkezők az adott nemzetiségi nyelv és kultúra ismeretének birtokában a nemzetiségi szakmai kulturális és civil szervezeteknél is nagy eséllyel helyezkedhetnek el.
Gyógypedagógus alapszak
Választható szakirányok: értelmileg akadályozottak pedagógiája, tanulásban akadályozottak pedagógiája. A 7+1 féléves képzés célja olyan gyógypedagógusok kibocsátása, akik korszerű elméleti módszertani és gyakorlati ismeretek, képességek birtokában segítséget tudnak nyújtani a fogyatékos, sérült, akadályozott gyermekeknek, fiataloknak és felnőtteknek képességeik fejlesztéséhez, életviteli nehézségeik kezeléséhez, társadalmi környezetük rendezéséhez. A szakon végzettek kellő mélységű elméleti ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatásához. Az SZTE JGYPK elsősorban a tanulásban akadályozottak és az értelmileg akadályozottak pedagógiai intézményei, valamint a felnőttkori szociális gondoskodás intézményei számára kíván szakembereket képezni. Ezeken túlmenően a gyógypedagógus végzettség pedagógus munkakörök ellátására és a pedagógiai szakszolgálatnál, valamint a szociális ellátás keretében történő munkavégzésre jogosít.
Andragógia alapszak
A 6 féléves képzés célja olyan kultúraközvetítő szakemberek kibocsátása, akik rendelkeznek a kultúraközvetítés általános ismereteivel, illetve olyan elméleti és gyakorlati ismeretekkel, melyek alkalmassá teszik őket a közművelődés szakirányú feladatainak ellátására. Az andragógus szakképzettség eléréséhez az alapozó képzés és a törzsképzés kreditjeinek megszerzése szükséges. Ehhez kapcsolódik a művelődésszervező szakirányú képzés. Ezen túlmenően speciális képzésben vehetnek részt a hallgatók. Az andragógus-művelődésszervező oklevél birtokában a kultúraközvetítés bármely területén el lehet helyezkedni, akár a hagyományos művelődésszervező feladatok ellátását, akár az újabb formákat vesszük figyelembe. A múzeumi közművelődési munkától a kulturális egyesületekig, a közhasznú társaságoktól az alapítványokig a legkülönbözőbb területeken valósulhat ez meg. Ezen túl a humán erőforrásokkal foglalkozó területek vagy a kommunikáció bármely szférája is nyitott a végzett hallgatók számára.
Ének-zene alapszak
A 6 féléves képzés célja olyan szakemberek kibocsátása, akik zeneelméleti, zeneirodalmi ismereteik, a kulturális/művészeti intézményrendszerről szerzett tudásuk birtokában, kiművelt zenei technikával, jó ízléssel és alkotó döntési készséggel képesek szolgálatuk ellátására az európai térség zenei és más kulturális/művészeti intézményeiben. A képzés során a hallgatók kellő jártasságra tesznek szert a magyar zenei élet és az európai országok zenei életének megismeréséhez. Alkalmasak tanulmányaik mesterképzés keretében történő folytatására, továbbá zenei szervezési, szerkesztési feladatok megoldására, zenei együtteseket, művelődési intézményeket a szakirányuknak megfelelő szolgálattal alkotó módon segíteni és alsóbb fokon irányítani, csoportos zenei teljesítmények létrehozásában részt venni; magas fokú motivációval, minőségi igénnyel és személyes hatással dolgozni az ének-, illetve zenekultúrával összefüggő intézményekben, a hangversenyélet szervezési kérdéseiben szakreferensként, tanácsadóként és szervezőként működni, a zeneismeretüket és zeneszeretetüket hangszeren, énekkel, szóban és írásban terjeszteni.
Képi ábrázolás alapszak
A 6 féléves képzés célja olyan műveltséget adni, amely a végzőst minél magasabb fokon alkalmassá teszi a képi ábrázolás, a vizuális kultúra közvetítésére, művészeti területeinek gyakorlására. A szak előképzettséget ad vizuálisan kulturált (szemléletes) oktató-nevelő munkára, így az esztétika, a környezetkultúra és a művészetek iránti igény kialakításával hozzáértő befogadókat, felhasználókat, művészetközvetítőket képez. A műhelymunkák hangsúlyozásával a JGYPK azt szeretné elérni, hogy az intézményből kikerült hallgatók minél stabilabban helyt tudjanak állni az életben egy-egy szakterület elsajátítása révén. Választható szakirányok: festő, képgrafika, építészeti síküveg.
Testnevelő-edző alapszak
A 6 féléves képzés célja olyan szakemberek kibocsátása, akik testkulturális és sporttudományi, valamint nevelés- és egészségtudományi ismereteik birtokában képesek sportedzői, sportszervezői, testnevelői tevékenység ellátására. A szakon végzettek kellő mélységű elméleti ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatáshoz. A 2. félév végén testnevelő-edző vagy (választott sportágban) szakedző szakirányt választhat a hallgató.