2024. április 20., szombat English version
Archívum  --  2009  --  13. szám - 2009. december 7.  --  Egyetemi élet
Men­tor­prog­ram: hos­­szú tá­vú be­fek­te­tés
Címkék: Egyetemi Élet

A desze­gregá­ció si­ker­kri­té­ri­u­mai – A sze­ge­di és hód­me­ző­vá­sár­he­lyi desze­gregá­ciós prog­ra­mo­kat tá­mo­ga­tó DARTKE Hall­ga­tói Men­tor­prog­ram dis­szem­iná­ciós kon­fe­ren­ci­á­ja cím­mel tar­tot­tak no­vem­ber 27-én esély­egyen­lő­sé­gi szak­mai na­pot a Csong­rád Me­gyei Ipar­ka­ma­rá­nál.
A kon­fe­ren­ci­át az Ok­ta­tá­si és Kul­tu­rá­lis Mi­nisz­té­ri­um Esély­egyen­lő­sé­gi Fő­igaz­ga­tó­sá­ga, az Edu­ca­tio Tár­sa­dal­mi Szol­gál­ta­tó Non­prof­it Kft., Esély­egyen­lő­sé­gi Igaz­ga­tó­sá­ga, a SZTE Ne­ve­lés­tu­do­má­nyi In­té­ze­te, va­la­mint a Dél-Alföldi Re­gi­o­ná­lis Tár­sa­da­lom­tu­do­má­nyi Ku­ta­tá­si Egye­sü­let (DARTKE) szer­vez­te, el­ső­sor­ban pe­da­gó­gus­kép­ző és köz­ok­ta­tá­si in­téz­mé­nyek ve­ze­tő­i­nek, ok­ta­tó­i­nak és fenn­tar­tó­i­nak; to­váb­bá ci­vil szer­ve­ze­tek és ci­gány ki­sebb­sé­gi ön­kor­mány­zat­ok ve­ze­tő­i­nek és ak­ti­vis­tá­i­nak, men­tor­ta­ná­rok­nak és -hall­gatók­nak; nem utol­sósor­ban pe­dig esély­egyen­lő­sé­gi szak­ér­tők­nek, szak­ta­nács­adók­nak.
A meg­nyi­tót dél­előt­ti elő­adás-­so­ro­zat kö­vet­te. El­ső­ként az együtt­ne­ve­lés kér­dé­se­i­ről ér­te­ke­zett Csa­pó Be­nő, a SZTE BTK Ne­ve­lés­tu­do­má­nyi In­té­zet ve­ze­tő­je, va­la­mint Dal­los Tamás­né, az Edu­ca­tio Kft. iro­da­ve­ze­tő­je. A ká­vé­szü­ne­tet meg­elő­ző­en a Ro­ma Ok­ta­tá­si Alap ta­pasz­ta­la­ta­it fej­tet­te ki Nagy Anasz­tá­zia a ro­má­kat érin­tő ok­ta­tás­ügyi kér­dé­sek­kel kap­cso­lat­ban.
A kö­vet­ke­ző elő­adás-so­ro­zat a men­tor­prog­ram gya­kor­la­ti meg­va­ló­su­lá­sa­it mu­tat­ta be. El­ső­ként a sze­ge­di, il­let­ve a hód­me­ző­vá­sár­he­lyi desze­gregá­ciós prog­ra­mok­ról hall­hat­tunk elő­adást – Kar­dos Já­nos és Nagy Ju­dit, a két vá­ros ok­ta­tá­si iro­dá­i­nak ve­ze­tői jó­vol­tá­ból –, ezt kö­ve­tő­en a hall­ga­tói men­tor­prog­ram „mu­tat­ko­zott be” a szer­ve­ze­ti ke­re­tek­től és tár­sa­dal­mi kör­nye­ze­té­től (Szűcs Nor­bert, DARTKE) kezd­ve a pe­da­gó­gi­ai vo­nat­ko­zá­so­kon (Fe­jes Jó­zsef Ba­lázs, Ne­ve­lés­tu­do­má­nyi In­té­zet) ke­resz­tül a men­tor­hall­ga­tók­tól ös­­sze­gyűj­tött ta­pasz­ta­la­to­kig (Ke­le­men Va­lé­ria pro­jekt­ve­ze­tő). A kon­fe­ren­ci­át mo­de­rált szek­ció­be­szél­ge­té­sek zár­ták.
A kon­fe­ren­cia ha­tá­sa azon­ban re­mél­he­tő­leg nem ért vé­get a dél­utá­ni be­fe­je­zés­sel. A si­ker­rel mű­kö­dő men­tor­prog­ram­nak előb­b-utóbb az egész or­szág­ra ki kel­le­ne ter­jed­nie, hat­ha­tós se­gít­sé­get nyújt­va a ro­ma fi­a­ta­lok is­ko­lai éle­té­ben és ta­nul­má­nyai te­kin­te­té­ben.

Sze­ke­res Ni­ko­let­ta

Bezár