2020. augusztus 5., szerda English version
Archívum  --  2007  --  4. szám - 2007. február 26.  --  Egyetemi élet
Ha valaki tanári diplomát szeretne, csak kétszakosként érheti el célját. Ezért minden karnak indítania kell úgynevezett minor szakot, ami egy-egy alapszaknak a két év alatt, kevesebb kredittel is teljesíthető „kistestvérét” jelenti. A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karának Testnevelés Tanszéke áprilisig dolgozza ki a testnevelés tanári minor képzést. Erről kérdeztük a tanszék vezetőjét, Szatmári Zoltánt (képünkön).
„A testnevelő tanári képzés minor szakát áprilisig kell kidolgoznunk, úgy, hogy ötven kredittel teljesíthető legyen négy szemeszter alatt. Így például a testnevelő-edző, rekreációszervező-életmód-fejlesztő alapszak bármelyikén tanuló diák, ha úgy dönt, hogy tovább szeretne menni MSc-képzésre – hogy később tanári diplomát kapjon –, felveheti a testnevelő tanári képzésünket a BSc-szak második évétől minor szakként, és ha teljesíti az ötven kreditet, továbbléphet” – nyilatkozta lapunknak Szatmári Zoltán.
A tanszékvezető mosolyogva utalt arra, miszerint nem kötelező – mint ahogy eddig sem volt az – három év alatt teljesítenie egy hallgatónak a BSc-t. Felveheti a minor képzést akár a harmadik évben is, csak éppen annyival később jelentkezhet a mesterképzésre.
„Azt azért mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy nem csak a testkultúrával kapcsolatos képzésekről jelentkezhetnek hozzánk” – fűzte hozzá a főiskolai docens. „A rendszer teljesen átjárható. Tehát aki földrajz szakosként a testnevelő tanári képzést szeretné elvégezni, csak jelentkeznie kell, majd nyáron teljesítenie az alkalmassági vizsgát (a testnevelés szakon ez elengedhetetlen), és a következő szemeszterben már fel is veheti a kijelölt tantárgyakat. Április közepéig kidolgozzuk, melyek legyenek azok a tantárgyak, amik kiadják majd az ötven kreditet, és ez még május előtt látható lesz az ETR-en.
Ami szerintem a későbbiekben problémát okoz majd, hogy a minor szak ötven kreditje szemben a testnevelés alapszak száznyolcvan pontjával harmadannyi képzést jelent csak. Nagy lesz az aránytalanság a szakmai tudás tekintetében. Ez természetesen más minor képzések esetében is felmerülhet. Később a diploma papírlapjain nem látható majd a tudásbeli különbség. Legfeljebb már csak a gyakorlatban”.
D. Cs.
Bezár