Az ajtón ki-be sétáltak a fiatalok és idősek egyaránt. A klub már este nyolc körül is zsúfolt volt. Pleskonics András, Szeged rocktörténésze és vendégei melegítették be a terepet Petruska András előtt. Szólt a blues, majd este tíz előtt a gitáros és dalszerző foglalta el a színpadot egy szál gitárjával. Ez alkalommal a széles körben népszerű, egyszemélyes estjével érkezett hozzánk.

|
Telt házas koncert a SZTEage színpadán. Fotó: S. Cs.
|
Csak idén indult útjára szóló műsorával, ahol főleg saját szerzeményeit, és megannyi akusztikus feldolgozást ad elő. Repertoárja folyamatosan bővül, igyekszik változni, és mindig újat alkotni.
Idén a média mellett a Veszprémi Utcazene Fesztivál szakmai zsűrije is rá szegezte tekintetét, és eddigi tevékenységét szakmai díjjal jutalmazták. A közönsége pedig egyre növekszik. A több zenei műfaj ötvözéséből létrejött, sajátos hangulatú dalok hatására a nézők egyik pillanatban még csendben figyeltek, majd később táncra perdültek örömükben.
– Hogyan indult a zene iránti érdeklődése?
– Egész kicsi gyermekként már megmutatkozott rajtam a zene iránti rajongás. Aztán a mesterem – aki most is az énektanárom – a zenei szemléletem meghatározó alakja lett. Hogy miért pont a gitár? Ezt nem tudom. Olyan hangszert akartam, ami az éneket támogatja. A gitár is csak egy eszköz, amivel a zenét elő tudom varázsolni. Most is igazából „zenekarosdit” játszom rajta.
– A koncert alatt említette, hogy egy barátja a stílusát „aranyásó blues”-nak nevezte. A zenéje tényleg rengeteg műfajt egyesít. De nevezték már „környezetbarát pop”-nak. Ön milyen műfajban látja a jövőjét?
– Több dzsesszt fogok belevinni. De nem szeretnék dzsesszzenész lenni, mert ha az ember túlzottan belemerül ebbe a műfajba, akkor önkéntelenül nem a tartalom, hanem a forma kap több hangsúlyt a gondolkodásában. Márpedig minden zenének tartalma kell legyen, és ennek elsődlegesnek kell maradnia. A dzsesszt mint a könnyűzene matematikailag legmagasabb szintjét zenei intelligenciaként szeretném felhasználni. De tudom jól, hogy a közönséget is ki kell szolgálni, mert nem aludni jönnek koncertre. Figyelek arra, hogy legyen rock 'n' roll, és a hallgatók ne unatkozzanak. Nagy örömmel láttam, hogy az emberek ma táncoltak. Ez azt jelenti: nemcsak a gitárra figyeltek, hanem elindult bennük valami, és ez a lényeg.
– Ön egy igazi jelenség. Mégis, a népszerűsége ellenére is úgy érzem, nem igazán változik az igazi üzenete.
– Szerencsés vagyok, mert a munkám a szenvedélyem is egyben. Az, hogy idegen embereket is bevonzz, és kedveljék a zenéd. Engem a siker első körben nagyon meglepett, de ugyanakkor örülök neki, mert megdolgoztam érte. Persze hogy odaadom mindenem egy fellépés alkalmával, hiszen nem kell egy irodában dolgoznom, vagy tanulnom egy olyan helyen, amit nem szeretek. Így akár bal lábbal kelek fel, akár nem, megpróbálom érzelmileg és zeneileg maximálisan odatenni magam.
– Azt mondta, Szeged önnek „kabalaváros”. Tényleg ilyen jól érzi magát itt?
– Nagyon kedves és műértő közönséggel van dolgom. És ez nem mindenhol van így! Szívesen jövök vissza ide. Annyi a kötődésem egyébként a városhoz, hogy a saját dalaim jelentős részét egy szegedi hölgy, Barna Emília írta. Egyszóval a koncerteken érdeklődök mindig vannak, s van, hogy nagyon inspiráló a közönség. Mégis van, hogy a közönség folyamatosan beszél, de nem vagyok a karrieremnek azon az állomásán, hogy én szabjam a feltételeket, viszont örülök, ha eljönnek. Másrészről nekem kell úgy játszanom, hogy felkeltsem a figyelmüket.
Bakó Margit Szibilla