Az SZTE Gazdaságtudományi Karán három alapszakra jelentkezhetnek az érdeklődők: gazdálkodás és menedzsment; kereskedelem és marketing, valamint pénzügy és számvitel szakra. Akik a mesterképzésen is részt szeretnének venni, a közgazdálkodás és közpolitika; marketing; nemzetközi gazdaság és gazdálkodás; regionális és környezeti gazdaságtan szakok közül választhatnak.
A képzés célja olyan gazdasági szakemberek képzése, akik közgazdasági, társadalomelméleti, alkalmazott gazdaságtudományi és módszertani ismereteik és szakirányú tudásuk birtokában képesek a gazdálkodó szervezetek és intézmények folyamatainak tervezésére, elemzésére, valamint a gazdálkodói, vállalkozói tevékenységek és folyamatok irányítására, szervezésére, továbbá kellő ismeretekkel rendelkeznek tanulmányaik mesterképzésen történő folytatásához.
Ezen a szakon olyan gazdasági és üzleti ismeretekkel, kereskedelmi és marketing-szaktudással és készségekkel rendelkező gazdasági szakembereket képeznek, akik alkalmasak a különböző termékek és szolgáltatások keresletvezérelt beszerzésére és értékesítésére, kis- és középvállalatok kereskedelmi tevékenységének szervezésére és irányítására, továbbá kellő mélységű ismeretekkel rendelkeznek tanulmányaik mesterképzésen történő folytatásához.
A szak célja olyan gazdasági szakemberek képzése, akik elméletileg megalapozott gyakorlati ismeretek, készségek és képességek birtokában alkalmasak a vállalkozások, pénzintézetek és költségvetési intézmények pénzügyi szervezeteinek kialakítására, működtetésére, valamint számviteli szakfeladatok irányítására, továbbá kellő mélységű ismeretekkel rendelkeznek tanulmányaik mesterképzésen történő folytatásához.
A négy mesterképzési szak közül három szak végezhető nappali és levelező tagozaton, a marketingképzés pedig levelező tagozaton indul.
A közgazdálkodás és közpolitikai mesterszakon végzettek képesek a hazai és az EU fejlesztési politikáinak megvalósításában való közreműködésre, az Európai Unió követelményrendszerének eleget tevő közintézmények működtetésére; a közgazdasági, jogi, politikatudományi, szociológiai ismeretanyag valóságos közpolitikai problémák és megoldások elemzésére; továbbá az információszerzési, tárgyalási és meggyőzési technikák alkalmazására.
A marketing mesterszakot végzett szakemberek különböző üzleti és non-business szervezetekben, intézményekben és vállalkozásokban végeznek marketingtevékenységet, piaci jelenségeket elemezhetnek, és képesek marketingprogramok és- tervek összeállítására, egyes marketing-részterületek irányítására.
A nemzetközi gazdaság és gazdálkodás célja olyan szakemberek felkészítése, akik alapvető nemzetközi, mikro- és makrogazdasági, nemzetközi politikai, európai integrációs, nemzetközi jogi, regionális és civilizációs/globalizációs, valamint üzleti ismereteik birtokában képesek a gazdasági intézményrendszer különböző területein és szintjein nemzetközi jellegű közgazdasági elemző munkát végezni.
A regionális és környezeti gazdaságtan képzésben részt vevők pedig olyan szakemberekké válnak, akik magas szintű ismereteik birtokában alkalmasak a területi és ökológiai folyamatok elemzésére, regionális és környezeti politikák, helyi gazdaság- és vállalkozásfejlesztési stratégiák és programok kidolgozásában való alkotó közreműködésre.
GTK ,