Szegedi Tudományegyetem Ahol tudás és szándék találkozik

Szervezeti felépítés  --  Központi szolgáltató egységek  --  Minőségfejlesztési Iroda  --  Minőségfejlesztés a Szegedi Tudományegyetemen
Minőségfejlesztés a Szegedi Tudományegyetemen
Minőségfejlesztés a Szegedi Tudományegyetemen

A Szegedi Tudományegyetem megfelelve a 2005. évi CXXXIX. törvény a felsőoktatásról előírásainak 2006-ban készítette el Minőségfejlesztési Programját,

melyet az egyetem Szenátusa 2006. december 4-i ülésén 263/2006 határozatszámmal 31 igen szavazattal egyhangúlag fogadott el.

A Minőségfejlesztési Program értékelésére minden évben az Intézményfejlesztési Terv éves beszámolója keretében kerül sor.

2010-ben az intézmény vezetése a Minőségfejlesztési Program újragondolása mellett döntött, megfelelve annak a belső elvárásnak, hogy a Minőségfejlesztési Program céljai mérhetőek, folyamatosan monitorozhatóak legyenek. Ennek megfelelően a Minőségfejlesztési Program tartalmát kettéválasztotta. Egyrészt megújította az egyetem Minőségbiztosítási Szabályzatát, melyben szabályozta a vezetés, a stratégiaalkotás a humán erőforrás gazdálkodás, a gazdálkodás a folyamatok, a partnerelégedettség, a munkavállalói elégedettség, a társadalmi hatás és a kulcsfontosságú eredmények értékelésének módját, a minőségfejlesztés irányítási kérdéseit. Másrészt a Minőségfejlesztési programot évről évre megújítandó fogalomként vezette be, melynek keretében a minőségértékelés eredményeképpen évente célokat tűz és azok eredményességét értékeli mind intézményi, mind kari szinteken.

A megújított Minőségbiztosítási szabályzatot 2010. május 31-én fogadta el az intézmény Szenátusa 124/2010 határozatszámon.

A 2010. évi Minőségfejlesztési program beszámolóját és 2011. évi aktualizálását 2011. május 30-án fogadta el az egyetem

Szenátusa 96/2011 határozatszámon.