Arra a kérdésre, hogy miért ezt a történetet zenésítette meg, Tobias Picker elmondta, hogy egyszerűen nem volt más választása, annyira megérintette őt, s szerinte mindenki másra is komoly hatással lehet, hiszen ezek akár valós események is lehetnek. Alföldi Róbert ehhez még hozzátette, hogy minden ilyen történet mélyén nagyon erős a szenvedély, és az Emmeline-ben is a szereplők között szoros a kötődés, amit ráadásul úgy tud bemutatni a mű, hogy egyetlen szereplő felett sem ítélkezik.
 |
Michael Capasso és Alföldi Róbert. Fotó: Segesvári Csaba
|
Az opera története röviden annyi, hogy Emmeline szinte még gyermekként családja megmentéséért nagynénje unszolására kénytelen elmenni dolgozni egy gyárba, ahol aztán elcsábítja őt az igazgató lányának a férje. Emmeline teherbe esik, ott kell hagynia a munkáját, nagynénjével marad, majd gyermeke születésekor az asszony elveszi Emmeline-től a kicsit, így ő még azt sem tudja, fiút vagy lányt hozott a világra. Eltelik húsz év, Emmeline otthon él szüleivel, próbálja megtalálni elveszett gyermekét, és természetesen sorra utasítja el a kérőket, mígnem egy napon egy fiatal munkás férfi érkezik a házhoz. Emmeline és az ismeretlen nemsokára egymásba szeretnek, összeházasodnak, majd egy családi haláleset folytán a rég nem látott nagynéni is hazalátogat. Az igazi tragédia csak ekkor kezdődik, ugyanis a nagynéni felfedezi, hogy Emmeline férje nem más, mint a saját fia. Ezek után a szerelem természetesen nem maradhat szerelem többé, és a férjjé vált fiúgyermek is elmenekül. Emmeline-nek pedig nem marad más már, csak a várakozás, hogy szeretett fia egyszer talán hazatér.
Az opera mai helyzetéről beszélgetve Tobias Picker elmondta, hogy szerinte maga a műfaj már nem annyira jelentős, mint mondjuk
Puccini idejében volt. Ezt a hanyatlást ő a mozi megjelenésének tulajdonítja, illetve annak, hogy ma már mozikban is vetítenek élő operaközvetítéseket. Mindebből pedig azt a konklúziót vonta le, hogy igazából az emberek látnak operát, csak a gond az ezzel, hogy rossz helyre mennek, mivel az élő előadás élményét egy mozis közvetítés nem múlhatja felül.
A darab rendezője, Alföldi Róbert elmondta, hogy olyan szempontból sokkal jobb volt viszszamenni New Yorkba dolgozni, mert ilyenkor az ember újra barátokkal találkozik, ugyanakkor a feladat nehézségét is ez adja.
Michael Capasso, a Dicapo Operaház igazgatója pedig magáról a New York-i színházról mesélt érdekességeket. ő maga a kortárs és Puccini-operák iránt is egyaránt rajong, sőt vallja, hogy Puccini igenis kortárs alkotónak tekinthető. Az ő operaházuk az egyetlen, ahol Puccini összes művét színpadra állítják, bár ezt eredetileg nem így tervezték, hanem a közönség becsábítása miatt választottak Puccini-operát. Ezenkívül az igazgató azt is elmondta, hogy a fesztiválon részt vevő színházak közül ők az egyetlen társulat, melynek elő kell teremteni a pénzt ahhoz, hogy a fesztiválon részt vehessen, a többi fellépőnél ez nem így van.
A tavalyi fesztiválon a Dicapo Opera Theatre vihette el a legjobb előadásnak járó közönségdíjat a Salemi boszorkányokért. Idén pedig szintén köthető hozzájuk nyertes, mivel az Emmeline címszerepét éneklő
Kristin Sampson a legjobb női előadó díját vihette haza. Az ebben és
David Alagna: Egy halálraítélt utolsó napja című előadásban is versenyszerepet éneklő
Nyári Zoltán kapta a legjobb férfi előadónak járó díjat, valamint a közönség is őt szavazta a legjobb énekesnek.
Petró Julianna