Az SZTE Alma Mater szervezet fejlesztéséről szervezett tanácskozást Görög Márta hallgatói és közkapcsolati igazgató és Bolgár Zsolt, az Universitas-Szeged Kft. ügyvezetője – a projekt menedzserei – a Szegedi Tudományegyetem karai megjelent képviselőinek szeptember 15-én.
A 2010. február 1-jén kezdődött és 2011. szeptember 30-án lezáruló TÁMOP program keretében lehetőség nyílik az alumni szervezet honlapjának fejlesztésére, kiadványok szerkesztésére, online évkönyvrendszer létrehozására, Alma Mater-rendezvények, illetve szakmai konferencia és workshopok szervezésére, valamint tagsági kártya és kedvezményrendszer életre hívására.
„Az ötletbörzén túlmutatóan egységes koncepciója van az SZTE Alma Maternek mint összegyetemi szinten megnyilvánuló alumni szervezetnek. A program menedzsereiként a lehető legjobb eredmény elérése érdekében időről időre megkeressük a kari képviselőket, hogy a közös célokat és feladatokat megfogalmazzuk. A 2005-ben indult SZTE Alma Mater megerősödött, most a fejlesztés évei köszöntöttek be, így ennek elősegítésére keressük a kapcsolatot a karokkal” – mondta Görög Márta.
Jelenleg számos olyan szolgáltatás létezik, amelyek az egyetemi polgárok számára eleve elérhetőek, az SZTE Alma Mater tagjai számára azonban csak a honlapon keresztül hozzáférhetőek. A workshop fő témái között szerepelt a Szegedi Tudományegyetemen végzett, mára középkorú és idősebb generáció feltérképezésének és a velük való kapcsolattartás megszervezésének kérdése. Mivel e korosztály nem feltétlenül használja napi szinten az internetet, az egyetemi adatbázis e célú felhasználása pedig jogi és adatvédelmi akadályokba ütközhet, e végzett hallgatók számbavétele egyelőre nem megoldott. Ennek ellenére sok tagot számlál az SZTE Alma Mater. „A honlapunk adatbázisa szerint kétezer–kétezer-ötszáz regisztrált felhasználónk van, a különböző közösségi site-okon (iwiw, Facebook) nyolc-tízezer fős csoportot tudunk tájékoztatni. Elég komoly létszámmal rendelkezünk” – mondta Bolgár Zsolt, majd hozzátette: „Megpróbáljuk átirányítani őket a honlapra. Azok, akik egy-egy közösségi oldalhoz szoktak, nem fogják áthelyezni tevékenységüket az Alma Mater-honlapra, de elképzelhető, hogy elkövetkezik az az idő, amikor vissza kell kacsintani az egyetemre. Erre szeretnénk felhasználni ezt a lehetőséget, továbbá a különféle egyetemi szolgáltatások révén megtartani e közösséget.”
A régi hallgatók mellett a most végzők SZTE Alma Materhez való kapcsolása szintén fontos feladat. Felvetődött az a kérdés is, mikor lenne célszerű a körükben népszerűsíteni a szervezetet, hogyan és mivel lehetne érdekeltté tenni őket a részvételben. Bolgár Zsolt elmondta, tavasszal indul az első kommunikációs kampány, mely éppen ezt célozza, a szükséges fejlesztések egy szakasza ugyanis már március–április környékére lezárul. „A legfontosabb része az online fejlesztés. A workshop arról szól, hogyan valósítható meg a fejlesztés az SZTE végzettjei között, a kulcs ugyanis az, hogyan lehet elérni, megszólítani, itt tartani őket, és valamilyen módon kommunikálni velük. Generációs kérdéseket feszegetünk, mert a szolgáltatás jellege hasonlítana a közösségi oldalakéhoz, de természetesen nem szeretnénk azzá válni.”
Szekeres Nikoletta