A Hallgatói és intézményi szolgáltatásfejlesztés a Szegedi Tudományegyetemen elnevezésű, uniós finanszírozású program projektnyitó rendezvényét október 1-jén tartották a TIK-ben, melynek során az alprojektek munkáját, céljait az ezeket irányító vezetők mutatták be.
Megnyitóval egybekötött előadásán Badó Attila hallgatói és közkapcsolati rektorhelyettes, a tehetséggondozási alprojekt vezetője a hallgatók számára nyújtandó szolgáltatások körét ismertette. A tehetséggondozás eddigi karspecifikus, így elszigetelt munkáját egységes szolgáltatássá kell átdolgozni, melyekhez megfelelő adatbázis is társulna. Az ismertető külön kitért a tutori rendszer kialakításának fontosságára és lehetőség szerinti megvalósítására.
Görög Márta, a pályázat projektvezetője elsősorban a célkitűzésekről és az Intézményfejlesztési Tervhez való illeszkedés lehetőségéről tartott előadást. A továbbgondolásra számot tartó feladatok közül az esélyegyenlőség és a tehetséggondozás kérdését emelte ki, az előbbiben a SZTE Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ 2004 óta hatékony és fontos szerepet vállal. Szükség van azonban új feladatok kijelölésére, a fogyatékkal élők támogatására, valamint a pályaorientáció és karrierfejlesztés pszichológiai hátterének folyamatos figyelemmel követésére.
E komplex hallgatói szolgáltatásrendszer fejlesztésének és koncepcióinak bemutatását Szenes Márta, ezen alprojekt vezetője folytatta. A cél az alapvető kompetenciák fejlesztése és a munkaerőpiaccal kapcsolatos gyakorlati ismeretek átadása. A pszichológus ismertette az Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ által nyújtott személyes szolgáltatások és tréningek körét, a karriernapok és állásbörze tevékenységét, valamint az iroda által működtetett online pszichológiai tanácsadás előnyeit és korlátait.
A Diplomás Pályakövető Rendszer felelősét, Szepesi Erzsébetet a projekt kutatója, Kürtösi Zsófia helyettesítette. Bemutatta a fél éve már zajló munkát, ezek tapasztalatai alapján a korábbi, egyetemi szolgáltatásokkal való elégedettséget mérő kérdőíveket mára a munkaerő-piaci kérdésekkel váltották fel.
Bolgár Zsolt az alumni közösségek építésének szakmai vezetője, így előadásában az SZTE Alma Mater céljait, feladatait, tevékenységét és az online közösségépítés eszközeit ismertette a szeptember 15-én tartott e témájú workshop eredményeinek felhasználásával. Arra kell törekedni, emelte ki, hogy nemcsak a végzett hallgatókkal építsenek ki kapcsolatot, hanem a még aktívakkal is. A feladatot nehezíti azon korcsoport felkutatása, akiknek internethez fűződő viszonya még korántsem annyira erőteljes, mint a mai huszon- vagy harmincéves generációé. A kitűzött feladatok az SZTE Alma Mater honlapjának fejlesztése, kiadványok szerkesztése, egy online évkönyvrendszer létrehozása, Alma Mater-rendezvények, workshopok, illetve szakmai konferenciák szervezése, valamint egy tagsági kártyás kedvezményrendszer kialakítása, mely a már végzett hallgatóknak is az aktívokéhoz hasonló szolgáltatások igénybevételét tenné lehetővé.
A Szegedi Tudományegyetem vezetői információs rendszerének kialakításáról Vilmányi Márton stratégiai és minőségfejlesztési igazgató beszélt. A megvalósítandó program célja, hogy a jelenleg rendelkezésre álló, egy-egy konkrét feladat betöltését szolgáló egyetemi szerverek – ETR és társai, a CooSpace és Modulo, TÜSZ stb. – által tárolt adatok más, a vezetőségek számára fontos információkká legyenek átalakíthatóak.
Sz. N.